Vorig jaar september heeft Stichting Kunst in Kas samen met het Noordhollands Dagblad en tien kunstenaars een actie gehouden om ons hospice te helpen met de aanschaf van nieuwe sta-op stoelen voor onze gasten. Met de opbrengst van de tien kunstwerken was een bedrag van €1.702,50 bijeengebracht.

De aanschafprijs van één sta-op-stoel is hoger en er waren er acht nodig. Gelukkig was er veel aandacht voor deze actie en dat heeft tot een aantal fantastische giften van mensen uit deze regio geleid. Mensen wilden ons helpen om het mogelijk te maken de de sta-op stoelen aan te schaffen. Slagerij Langendijk was een spaarsysteem voor ons gestart. Klanten konden de ‘Piggy punten’, die geld waard zijn, aan Dignitas gunnen. De aanschaf van acht sta-op stoelen is mogelijk geworden dankzij de geweldige giften die we op het rekeningnummer van Stichting Vrienden van hospice Dignitas hebben ontvangen.

Met onze wensenlijst zijn we eerst op vooronderzoek uitgegaan. Ook hebben we met collega hospices contact gehad over hun ervaringen. We hebben na enige tijd een stoel gevonden die qua comfort en prijs bij onze wensen past. Er is bewust gekozen voor twee verschillende kleuren, die zijn gebaseerd op de stijl van de kamer waar de sta-op stoel komt te staan. Vrijdag 29 juli zijn de stoelen bezorgd en op onze gastenkamers geplaatst. Ingrid, directeur-bestuurder: “We hopen vooral dat onze gast en/of hun bezoeker er prettige en vooral comfortabele momenten in mag ervaren”.

Afgelopen woensdag kwam Sandra Langendijk langs om de opbrengst van de actie bekend te maken. Ze wilde ook graag een sta-op stoel zien. Onze gast op kamer Jasmijn vond het leuk om Sandra op haar kamer te ontmoeten. Samen met Armèl, coördinator hospicezorg heeft onze gast de symbolische cheque ontvangen. Een bedrag van maar liefst  €1.160 is met de ‘Piggy spaarpunten actie’ bijeengebracht. Mevrouw maakt veel gebruik van de sta-op stoel op haar kamer. Bijvoorbeeld om naar televisie te kijken of wanneer ze bezoek heeft. “Dat mijn benen omhoog kunnen liggen, vind ik ontzettend fijn. Ik heb er dan minder last van.”

Wij bedanken alle mensen die ons hebben geholpen met een gift. Dankzij hen is onze wens in vervulling gegaan.